Bismillah,
Subhanallah walhamdulillah inspirasi ta pernah berhenti berkunjung di kepala ini.
Pada saat sujud solat magrib langsung menghadap kabah di masjidil harom 25 sept 2014 top roof. Saya mencium aroma wangi khas yang enak sekali. Luar biasa.. magic ini..

masjidil haram mekah


Sujud berikutnya masih tercium aroma wangi yang nikmat. Weeh.. masyaAllah.. langsung dah doa poll.. lagi ada malekat ini pikir saya.. sujud lagi bau wangi lagi… weehh ghoib beneran ini.. haha..
Rakaat kedua semakin tercium wanginya, ko berasa kenal wanginya ya.. ahhaa.. selesai solat sy cari sumber wangi tersebut. Ternyata dari tas saya sendiri. Saya cari sumbernya ternyata minyak wangi yang saya simpan di tas mengeluarkan aroma wangi.
Botolnya tertutup rapat, tapi wanginya masih tercium kuat sampai di luar. Ajeeb..
Saya teringat tentang hadits kepada siapa kita berkawan, jika dengan pedagang minyak wangi setidaknya pasti kita mencicipi wanginya. Bahkan terkadang kita ikut dipercikkan dengan minyak wangi tersebut. Sehingga kitapun ikut mengeluarkan aroma wangi.
Naaahh, bagian yg paling ajeeb dr crita diatas adalah hikmah bagaimana jika yg kita simpan adalah semerbak wangi akhlak baginda rasulullah muhammad saw dalam hati kita.
Keindahan Muhammad Akhlak RasulullahAkhlak baginda sayyidina muhammad saw begitu indahnya. Rasa sayang baginda saw terhadap umatnya sungguh luar biasa. Cintanya kepada manusia sangatlah besar. Beliau tidak ingin satupun umatnya yang diazab oleh Allah di neraka. Beliau saw kekasih Allah ini memintakan sendiri kepada Allah agar Allah memberikan ampunan dan rahmad Nya kepada kita umatNya.
Sungguh luar biasa akhlak wangi baginda rasulullah muhammad saw jika kita simpan sifat beliau muhammad saw dalam hati kita dan kita terapkan akhlak mulia beliau dalam kehidupan sehari hari. MasyaAllah.
Semoga dari sifat wangi nya beliau saw yang kita simpan dalam hati maka akan terpancar juga wangi akhlak baginda rasulullah muhammad saw dari diri kita. Allahuma aamiinn.
Minyak wangi tertutup rapat didalam tas semerbak wanginya masih tercium sampai di luar, apalagi semerbak wangi baginda rasulullah muhammad saw kita simpan dlm hati kita.
Semoga Allah memuliakan kita dengan segala sifat kemuliaan baginda rasulullah muhammad saw sehingga kita dapat mensyukuri bahwa kita adalah umat baginda sayyidina muhammad saw dengan berperan mencerminkan kemuliaan akhlak rasulullah saw.
Allahu ya rahman, birohmatika ya arhamarrohimin. Allahuma aamiin..
Mekah, 25 sept 2014 21:45 WAS

Comment here